Terug van weggeweest - Reisverslag uit Monnickendam, Nederland van Theam - WaarBenJij.nu Terug van weggeweest - Reisverslag uit Monnickendam, Nederland van Theam - WaarBenJij.nu

Terug van weggeweest

Blijf op de hoogte en volg

03 Oktober 2014 | Nederland, Monnickendam

Laatste dagen weer veel meegemaakt. Wederom gevangenis geweest voor de engelse les. Had wat kleine stroopwafels meegenomen, omdat ze de vorige keer aan mij vroegen wat hollands is. Dus ik dacht.. ik neem mijn laatste pakje stroopwafels mee. Nou dat ging er letterlijk en figuurlijk in als koek. Ook weer de straat op geweest. Trof een groepje kinderen,allen met fles thinner onder de neus, waaronder 1 meisje. Meisje vroeg aan 1 van ons of ze mee wou even naar een winkel gaan. Ze hebben haarverf gekocht voor 3 reais. Dat is dus ca. 1 euro. Echt goedkoop hier dat soort dingen. Ze wilde ogenblikkelijk haar haren verven. Ik vertelde haar dat ze wel water in de buurt moest hebben om uit te spoelen. Maar daar trok ze zich niets van aan. Andere jongen, Ronaldo genaamd, ging haar haren wel even verven. Hij deed alles in een stuk karton, roerde met een tak om te mengen, en ging met een kam aan het werk om keurig het haar van Mayra te verven. Echt om te gillen zo leuk hij het deed. Volgens mij werd het haar later niet uitgespoeld, maar blijft de verf er gewoon inhangen totdat ze weer eens ergens een douche kan gaan nemen. Vraag me af hoe zo iets afloopt, want je moet het echt niet in je ogen krijgen, want is nog gevaarlijk ook. Rotzooi blijft gewoon op straat liggen. Oh, oh,. Ronaldo is een jongen die al langere tijd op straat verblijft en graag naar huis wil, maar moeder wenst hem niet meer thuis te hebben. Triest, triest, triest. Zo'n leuk bijdehand joch. Kan zelfs kapper worden volgens mij. Terwijl we daar bij de groep zaten, kwam er een jonge man aan. Ik was verrast hem te zien, herkende hem van vorig jaar. We hebben hem toen naar een soort afkickboerderij gebracht omdat hij niet meer op straat wilde leven. Blijkt echter dat hij na die tijd ervoor gekozen heeft om weer richting straat te gaan. Jammer, jammer, jammer. Weer terug naar af!!..... Zo is er dus weer van alles gebeurd. Gisteren weer vertrokken vanuit Belo! Moest overstappen in São Paulo van het ene vliegveld naar het andere vliegveld. Keurig geregeld allemaal, nam wel de nodige tijd, waardoor ik moest rennen op vliegveld om mijn aansluiting naar Nederland te halen. Maar............gered! Vanmorgen aangekomen nadat ik hele nacht had klemgezeten tussen een flinke Braziliaan aan de ene kant en een flinke (volgens mij Engelsman) aan de andere kant. Ben er eigenlijk wel een beetje slanker door geworden (hm). Nu weer lekker thuis. Koffer uitgepakt en klaar om in andere koffer te gaan. Was weer fantastische missie, wel te kort, maar had ook dit voor geen goud willen missen. Was weer een gezegende reis!
Tot ziens allemaal!

  • 06 Oktober 2014 - 13:06

    Marchien Zeeman:

    Hallo Thea.
    Op dit moment lig je lekker in je eigen bed,bij te komen van de reis.
    Fijn dat je weer heelhuids terug bent.En nu alles van de laatste 3 weken weer rustig laten bezinken!
    Groet van Marchien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Monnickendam

werkvakantie

Belo Horizonte

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2015

Onderweg naar morgen

15 Oktober 2015

Kerkenland

13 Oktober 2015

Kraambezoek

07 Oktober 2015

Zaak van leven en dood

23 September 2015

De trein die voorbij rijd

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 738
Totaal aantal bezoekers 17342

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 10 Oktober 2013

werkvakantie

Landen bezocht: