De herhaling - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Theam - WaarBenJij.nu De herhaling - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Theam - WaarBenJij.nu

De herhaling

Blijf op de hoogte en volg

14 September 2014 | Brazilië, Belo Horizonte

Hier ben ik weer. Na veel gezeul met koffers met stroopwafels en nog veel meer typisch Hollandse artikelen. Het scheelde maar een haartje of mijn koffer was te zwaar. Ik had nog 1ons meer kunnen meenemen. Het is hier weer fantastisch. Veel bekende kinderen. Leuke nieuwe mensen die hier een studie voor zendeling aan het doen zijn. Reuring alom. 2drukke dagen achter de rug. gisteren met zakken kleding gesjouwd, gesorteerd, want......jullie raden het nooit!...... Jawel...er was vandaag rommelmarkt. Het team werd ondersteund door een groep mensen van 2 plaatselijke kerken, die ook altijd op zaterdagmiddag meehelpen met activiteiten. Alle kleding kostte 1 reaal. (Ca 0.35 eurocent). Spelen waren gratis. Er is een totaal opgebracht van ca 1000 reaal. Toch mooi meegenomen. Zijn hier aan het sparen voor wat attributen in de speeltuin. Op dit moment is er nog 1 ding waar kinderen op kunnen klimmen, de rest is allemaal vergaan. Dus is van groot belang.
Gisteravond meegeholpen aan een circusact. Eind van de maand gaan ze hier een circus opvoeren met de kinderen. Morgen vrije dag, even bijkomen en morgen maar weer eens op stap naar mijn favoriete kerk aan de andere kant van de stad en tussen de middag waarschijnlijk bij familie Morais een bbqtje. Gezellig!
Mijn kamer is prima, beetje donker en ik moet mijn bril opzetten om het water onder de douche te kunnen vinden. Maandagochtend met vrouwen uit de favela aquagymles. Ik zal mijn badmuts maar opzetten anders gaan mijn krullen er weer aan. Het zwembad is flink in gebruik. Fantastisch dat het met behulp van een deel van de rommelmarktopbrengst van vorig jaar is gerepareerd. Op dit moment hoor ik op de achtergrond weer een brullende dominee in de straat. Hij heeft behoorlijk veel belangstelling. Er is afgelopen jaar vanuit dit huis contact gemaakt met die voorgangers. Het zijn er nogal wat want in elke straat zitten er wel 1 of 2. Op dit moment komt er ook een poes van de trap af. Ze heet Dixy en loopt op alle dagen. Ik hoop dan ook dat ik nog als kraamverzorgster de kraamtijd mee mag maken, lijkt me echt weer leuk zo'n nestje.
Mijn luikjes willen dicht, dus hierbij sluit ik weer mijn story. Tchau

  • 14 September 2014 - 20:00

    Wolly De Wit:

    Lieve Thea,
    Fijn dat je weer een goede reis hebt gehad en dat het weer allemaal zo vertrouwd is, het gevoel van een beetje thuis komen. Doe je voorzichtig met je kerk bezoeken en niet te lang blijven hangen! Voor het donker naar huis! Groetjes Sjaak en Wolly





  • 14 September 2014 - 21:15

    Wietske:

    Lieve Thea
    Nou, goed om te lezen dat je veilig aangekomen bent en het ook alweer vertrouwd voelt voor je.
    Wat een stunt dat je meteen met je neus in de boter viel met een rommelmarkt!
    Jij als ervaringsdeskundige konden ze vast goed gebruiken!
    Goeie week en draag je steentje maar bij
    Liefs Wietske

  • 14 September 2014 - 22:01

    Cor En Ellen :

    Hoi Thea
    Mooi dat je velig bent aangekomen. Het zal zeker vertrouwd aanvoelen.
    grappig om een Braziliaanse rommelmarkt mee te maken. Misschien heb je nog tips voor volgend jaar.
    Geniet van je tijd daar en tot over drie weken.

    Groetjes Cor en Ellen

  • 14 September 2014 - 22:26

    Ans Rietveld:

    Hoi thea wat vertrouwd om direct weer met je neus in de rommelmarkt te vallen. Het is gelukkig allemaal voor een goed doel. Veel plezier daar en hoop dat je veel nuttige dingen kan doen. Ik volg je berichten.

  • 15 September 2014 - 20:56

    Riek:

    Hoi Thea, goed om wat van je te horen, en leuk weer om te lezen wat je hebt meegemaakt. Een rommelmarkt is op je lijf geschreven dus dat is helemaal goed gekomen. Een heel goede tijd en ik hoop snel weer iets te lezen. Groet!

  • 17 September 2014 - 19:14

    Rian:

    Hoi Thea
    Zo te horen ben je lekker aan het genieten al zit je er nog maar een paar dagen. Heerlijk dat het vertrouwd is. Ik zal je berichten over brengen aan pa en ma want ma was al benieuwd of je goed was aangekomen. Nou, geniet maar lekker van alles wat op je pad komt.
    Groetjes,
    Rian

  • 18 September 2014 - 10:39

    Sandra Nauman:

    hé die thea

    wat leuk weer om te lezen.
    en je valt met je neus in de boter he, van de ene rommeltjes markt, naar de andere, is wel aan jou besteed.
    ben benieuwd hoe het met de mensen gaat die je vorig jaar hebt geholpen?
    fijn dat het zwembad gemaakt is, is toch leuk om te zien dat met jullie steun , daar toch dingen voor elkaar komen .
    hier begint het weer van ouds druk te worden, dus je mis niets.

    groetjes van iedereen hier, en geniet er nog even van

    kusjes van sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Belo Horizonte

werkvakantie

Belo Horizonte

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2015

Onderweg naar morgen

15 Oktober 2015

Kerkenland

13 Oktober 2015

Kraambezoek

07 Oktober 2015

Zaak van leven en dood

23 September 2015

De trein die voorbij rijd

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 17370

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 10 Oktober 2013

werkvakantie

Landen bezocht: