Kraambezoek - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Theam - WaarBenJij.nu Kraambezoek - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Theam - WaarBenJij.nu

Kraambezoek

Blijf op de hoogte en volg

13 Oktober 2015 | Brazilië, Belo Horizonte

Samen met mannelijke collega op kraambezoek. Na dik uur reizen met de bus eindelijk aangekomen in uiteinde van de slop. Kindje was 7 dagen oud en was ivm ademhalingsproblemen de dag er voor pas thuisgekomen uit ziekenhuis. Bij binnenkomst was ik zeer verrast bekenden te zien. De ouders en hun vriend kende ik van 2 jaar terug want toen leefden ze op straat. De jongens kwamen op maandagmorgen voor een douche enz. en haar kende ik van de straat zelf. Moeder was 15 en vader 19. Ook mij herkenden ze. Heel bijzonder, je krijgt dus gewoon bekenden op straat, wat het werk nog leuker maakt. Ze leven met z'n 3 in heel klein huisje wat een barretje is geweest. De verse vader werkt af en toe bij een soort carwash en de andere jongen werkt in een bar in het centrum. Oudere zus van vader woont vlakbij en houdt toeziend oog. Zijn dus sinds kort van de straat! Blijven dus ook nog onder toeziend oog van dit rescueteam. Heb geen kraamkado meegenomen maar een levensmiddelenpakket samengesteld van "geld" zodat ze paar dagen te eten zouden hebben. Heb ook weer even mijn beroep kunnen uitoefenen. Op straat leeft vrouw, die operatie heeft gehad aan been. Vreselijke wond nog onderbeen. Zou voor nazorg naar ziekenhuis terug moeten, maar wil ze niet, want ja, dan moet ze stukje reizen en daar hebben ze natuurlijk ook geen drugs of thinner voor haar. Deze vrouw hoort gezien haar leeftijd niet onder zorg JOCUM maar besloten werd dat ik haar zou ophalen voor een douche. Toen ik bij haar kwam bleek dat ze zich al beetje gewassen had bij een pompstation. Ik zag echter haar been en ging bijna van mijn stokje. Zo slecht dat het eruit zag, troep kwam er gewoon uit en zat geen verband op. Heb haar in rolstoel samen met haar straatgenoot meegenomen samen met een collega. Onderweg handschoenen gekocht want had geen zin enge ziekten op te lopen. In huis aangekomen haar onderbeen verzorgd en ingepakt. Ze weigerde echter naar ziekenhuis te gaan. Beiden warme maaltijd gegeven, dikke knuffel en ze zijn weer richting straat vertrokken. Wat dat knuffelen betreft daar raak je echt aan gewend. Borsten worden platter van, zo hard pletten ze mij af en toe. Ha,Ha. Enkele leden van dit team gaan af en toe avond voetballen in casa luzeiro. PV kwam echter ten val, dacht waarschijnlijk dat hij met zijn voorhoofd moest schieten of zo, met gevolg dat hij snee in voorhoofd had. Had eigenlijk gehecht moeten worden, maar klinieken blijken hier aan het staken te zijn. Dus geen getreur: Thea doet gewoon wat zelfgemaakte zwaluwstaartjes over die scheur. En..............? Resultaat is prachtig geworden. Hij blij, ik blij. Ik ga nu weer even tussen de lakens want mijn kussen roept weer....hoop snel weer verder te schrijven.

  • 14 Oktober 2015 - 19:48

    Louisa :

    Wat leuk dat je oude bekende tegenkomt en nu ziet hoe het met ze gaat. Dan zie je pashoe waardevol het is wat jullie doen. Ook al zit het soms in de kleinste dingrn, zoals aanbieden van een douche en een maaltijd. Dat doeteen mens goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Belo Horizonte

werkvakantie

Belo Horizonte

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2015

Onderweg naar morgen

15 Oktober 2015

Kerkenland

13 Oktober 2015

Kraambezoek

07 Oktober 2015

Zaak van leven en dood

23 September 2015

De trein die voorbij rijd

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 17359

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 10 Oktober 2013

werkvakantie

Landen bezocht: