Weer in Brazilië,eerst korte vakantie. - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Theam - WaarBenJij.nu Weer in Brazilië,eerst korte vakantie. - Reisverslag uit Foz do Iguaçu, Brazilië van Theam - WaarBenJij.nu

Weer in Brazilië,eerst korte vakantie.

Blijf op de hoogte en volg

11 September 2015 | Brazilië, Foz do Iguaçu

Daar ging ik dus weer richting Brazilië. Maar dat was toch niet zo simpel.De vlucht naar Rio de Janeiro ging voorspoedig maar toen begon het wachten!De wachttijd voor mijn volgende vlucht zou ruim 6 uur duren,maar het werden er wat meer. Na wachten en wachten werd ik van gate naar gate gestuurd. Niet alleen ik, maar ook de rest van de mensen die naar Foz do Iguazu gingen hadden met dit probleem te maken. Wat was ik blij dat ik wat portugees begrijp! Uiteindelijk was het inmiddels 1 uur in de nacht en werd duidelijk dat het vliegtuig niet meer ging komen, het zat vast in Sao Paulo. Het was daar noodweer. Alle passagiers werden naar een hotel in Rio gestuurd aan de copacabana! Ik had gezelligheid aan een man uit Foz do Iguazu die vloeiend engels sprak. Was wel prettig want voor de rest spreekt niemand maar dan ook niemand engels. Wat was ik toch een "bofkont" alleen jammer dat ik uiteindelijk maar 2 uur in dat hotel kon verblijven, want we moesten weer vroeg uit de veertjes om het vliegtuig te halen. Aangekomen in Foz do Iguazu ging ik in transferbus naar het centrum van stadje. In busje kreeg ik al meteen leuk contact met een Oostenrijkse die voor een half jaar in Brazilië verbleef wegens werkzaamheden echtgenoot. We spraken af dat we samen op pad gingen. Zij verbleef in hostel eind verderop in stad. Samen naar het vogelpark geweest diezelfde middag. Volgende ochtend aan het ontbijt raakte ik in gesprek met een stel uit Duitsland. Dus samen met Oostenrijk en Duitsland op pad naar Argentinië om die kant van de watervallen te bekijken. Prachtig,prachtig en nog eens prachtig. Het weer was echter niet zo prachtig.Af en toe regen, maar gelukkig plastic poncho in koffer gedaan. Ook van het gekletter van de watervallen wordt je kletsnat. 's Middags een boottocht gemaakt bij de watervallen. Gegild van het lachen en water, water en nog eens water. Uiteindelijk nog een bakkie leut daar gekocht, had echter geen pesos meer in bezit(dacht ik) dus betaalde in BR real. Wat dachten jullie dat ik moest betalen? Ja hoor 10 Euro omgerekend!! volgens mij heb ik nog nooit zo'n duur bakkie gedronken en smerig dat ie was!! Uuuucch,brrrr. Weggegooid! en het ergste was dat ik uiteindelijk nog 79 pesos vond tussen mijn Braziliaanse geld. Je kunt trouwens geen broodje of iets anders eten als je in die parken loopt, want het stikt er van de quati's. Is een dier die als je hem voert hij kan bijten en dan dien je onmiddellijk een injectie te krijgen tegen rabiës. Wel eng, ze zien er lief uit......maar ondertussen. Zodra iemand iets gaat eten wordt diegene belaagd door deze dieren.
Vandaag de Braziliaanse kant van de watervallen bekeken. Ook prachtig. Erg veel regen gehad, jammer, gelukkig klaarde het vanmiddag weer op en kwam de zon door. Morgen vertrek ik weer richting Belo Horizonte. Wel jammer want ik had ook nog wel even in Paraguay willen kijken,het ligt hier aan de andere kant van de rivier.Deze stad ligt op drielandenpunt. Na morgen begint er weer een ander soort leven, maar ook daar zie ik weer naar uit. Tot de volgende keer vanuit Belo Horizonte!

  • 12 September 2015 - 10:54

    Irene Klijn:

    Hoi Thea, leuk van je te horen.Al meteen aanspraak, ga toch maar bij je in de leer.;)) Veel plezier en geniet,en laat ons daarna van je verhalen genieten. Gr.Irene

  • 12 September 2015 - 15:52

    Sjoerd En Louisa:

    Hoi,

    Wat een avontuur heb je allemaal al weer beleefd.
    Fijn om te horen dat het bij de watervallen zo mooi was, filmpje dat je gestuurd
    Had zag er ook mooi uit.

    Geniet ervan en we zijn benieuwd naar je verhalen die nog volgen.

    Liefs van ons

  • 14 September 2015 - 10:20

    Jan En Tineke:

    Lieve Thea, fijn dat je, ondanks alle oponthoud, weer veilig en gezond aangekomen bent op je eerste bestemming. En wat heb je alweer veel gezien en beleefd in die paar dagen.!! Lekker genieten verder. Kijken uit naar je volgende avonturen. Liefs van ons. X

  • 15 September 2015 - 23:35

    Riek :

    Je hebt het weer mooi opgeschreven voor ons, leuk om te lezen. Ik hoop dat je tijd hebt om regelmatig te schrijven.

  • 16 September 2015 - 21:09

    Wolly :

    Lieve Thea,
    Wat heb je in een week al weer veel mee gemaakt. En leuk dat je mensen tegenkomt waar je dan weer mee op trekt. Wij hebben wel eens, was nog in de tijd van de Belgische francs voor Een kop koffie met appelgebak Fl. 25,- betaald maar daar zat ook nog slagroom op en was heerlijk! Verder is het hier ook behoorlijk regenachtig, à.s zaterdag wandel ik de dam tot dam de berichten zijn goed droog en 17 graden goed wandel weer. Zondag gaat Sjaak hem hardlopen samen met Hugo en jan Martin. En nog zo'n 30.000,- of meer anderen.

    Groeten van Sjaak en Wolly

  • 20 September 2015 - 19:40

    Kees En Ria Lodewijks:

    Hallooo Thea,

    Wat leuk dat ik kan reageren.Wat heb je en hecktische reis meegemaakt.Ik vindt het wel heel stoer wat je allemaal doet.En zulke leuke mensen die je allemaal hebt ontmoet.Het begin van je reis was dus prachtig dat was echt vac.Wij wensen je heel veel plezier en pas goed op je zelf.

    Lieve groetjes uit Ettenleur.

  • 21 September 2015 - 11:25

    Sandra Nauman:

    he die thea.
    kan alleen jou weer overkomen hahaha.
    wat leuk om te lezen.
    was die koffie net zo slecht als hier :( op de praktijk.
    succes met de rest van je werk vakantie
    kusjes sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Foz do Iguaçu

werkvakantie

Belo Horizonte

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2015

Onderweg naar morgen

15 Oktober 2015

Kerkenland

13 Oktober 2015

Kraambezoek

07 Oktober 2015

Zaak van leven en dood

23 September 2015

De trein die voorbij rijd

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 17371

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 10 Oktober 2013

werkvakantie

Landen bezocht: