Einde 1e huis komt in zicht - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Theam - WaarBenJij.nu Einde 1e huis komt in zicht - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Theam - WaarBenJij.nu

Einde 1e huis komt in zicht

Blijf op de hoogte en volg

22 September 2014 | Brazilië, Belo Horizonte

Het is nu zondagavond en de tijd vliegt voorbij. overmorgen verhuis ik naar casa resgate. Er is weer veel gepasseerd deze week. De poes Dixy is bevallen van 5 kittens. 3 zwarte en 2 rooie. Snoezig, ik denk dat ik ze allemaal meeneem want die stroopwafels heb ik bijna geloosd, dus kan weer wat gewicht in mijn koffer. De aquagym met de dames is prima verlopen. Gezellige boel. Er wordt vaak gebruik gemaakt van het zwembad door de kinderen die hier allemaal komen. Zijn weer heel veel activiteiten in dit huis. Heb koekjes gebakken met de meisjes. Eerst maken, daarna een lied met gitaar geoefend en gezongen, daarna koekjes opgegeten. Elke tafel had een andere vulling in de koekjes. Mijn tafel vulde de koekjes met mijn eigen gemaakte jam die ik hier weer lekker gemaakt heb. En lekker dat het was..........!
Vanuit dit huis worden minder huisbezoeken afgelegd dan vorig jaar om Sander waarmee ik de huisbezoeken deed, op dit moment een opleiding doet in Nederland en nu voor ca 2 jaar in Amstelveen woont. Dit huis heeft er wel weer andere functies bijgekregen als buurthuis. Zo was er van vrijdag op zaterdag een nachtwake in de overdekte sportzaal. Een 19 jarige jongen had een overdosis drugs genomen. De volgende dag is hij begraven, want dat moet hier altijd snel gebeuren I.v.m de warmte. Het is hier trouwens op dit moment erg warm. In de bus stond de meter op 35 graden. Ik ben al weer diverse keren in de raket geweest. Afgelopen week een bezoek gebracht aan het mineralenmuseum bij praca liberdade. Er liepen groepen schoolkinderen rond die moesten lachen omdat ik zo'n vreemde taal sprak.Weinig toeristen in deze plaats. Kreeg een leuk gesprek met hun gids die mij vertelde waarom ze moesten giechelen. Hij gaf mij tips voor leuke dingen te zien en gaf mij zijn kaartje voor het geval dat.....
Vertelde dat zijn vader uit Frankrijk kwam en dat hij elk jaar naar Frankrijk gaat voor familiebezoek. Vanmorgen was hier een doopdienst van een pinkstergemeente denk ik. Het gebeurde in ons zwembad. 5 volwassen mensen werden gedoopt. Bijzonder dat ook dat hier allemaal mogelijk is. Krijgt dus op deze manier steeds meer functies. Daarna met een bus naar de hippiemarkt geweest. Loeidruk en moest weer op tijd terug zijn want zou om een uur of half 4 gehaald worden voor partijtje van kleine L.G. Die is deze week 1 jaar geworden. Ging met bus op tijd van markt weg, maar ja je raad al wat er gebeurde, ja hoor ......uitstap gemist, dus ik dacht bij mezelf: gewoon zitten blijven, we gaan vanzelf weer terug door die straat want die bus rijd hier rondjes.
Heeft even geduurd, maar ik ben weer via, via thuis gekomen en ook nog wel op tijd. Daarna naar partij. Ik wist niet wat ik zag...
Dat hebben jullie nog nooit gezien. Ik heb er foto 's van gemaakt, maar lukt me niet om met apparaatje erbij op deze pagina te plaatsen. Snoep, snoep en nog eens snoep. En hapjes,hapjes en nog eens hapjes. Het schijnt dat als je hier 1jaar wordt er altijd een groot feest van gemaakt wordt. Maar voor mij was het contrast echt te groot. Het ene moment sta je een tijdje te wachten in een favela waar van alles gebeurt en even later ben je gearriveerd op contra gebeuren. Echt teveel. En dan al die hapjes te weten dat ik gisteren een dag van de rel was met maag enz. Ben uiteindelijk met taxi naar huis gegaan, ietwat misselijk maar pepermunt kan alles overwinnen. Het was weer een soort dodemansrit, de taxi kon de helling bijna niet redden. We gingen bijna achteruit.Is ook wel erg stijl dat laatste stuk voordat ik hier thuis ben en als je dan al niet genoeg PK hebt dan gaat het niet snel. Is wel eens gebeurd dat de mensen de bus uit moesten omdat een helling niet lukte.
Maar toch weer veilig thuis gekomen. Ik heb nog maar 5% in mijn batterij van I pad dus stop er weer mee.
Tchau!

  • 22 September 2014 - 13:34

    Marchien Zeeman:

    Thea,ik heb weer genoten van alles wat je de afgelopen week hebt beleefd!
    Leuk zoals jij dat beschrijven kan!
    Geniet nog maar van je ervaringen,want de tijd gaat snel voorbij.Groetjes van Marchien.

  • 22 September 2014 - 19:45

    Ria Jonker-Klok:

    Hoi Thea
    Wat fijn om weer wat te lezen van je. Je beleeft weer genoeg he.
    Doe je wel voorzichtig als je nog een circusact gaat doen.Dat je niet wat breekt.
    Ik wens je nog hele fijne dagen daar,en geniet er nog maar van de komende dagen.
    groetjes van Jan en Ria.

  • 23 September 2014 - 10:03

    Irene Klijn:

    Hoi Thea,

    Wat een belevenissen weer. Ik geniet van het lezen.
    Veel plezier verder en geniet.
    groet Irene

  • 23 September 2014 - 15:29

    Riek:

    Wat geweldig weer wat je allemaal verteld. Erg leuk ook om te lezen. Een fijne tijd nog en tot gauw!
    Groet, Riek

  • 26 September 2014 - 12:06

    Frouwina Van Der Meulen Pronk:

    Op de valreep schrijf ik jou nog even met het bericht dat ik al veel even aan je gedacht hebt. Uit je schrijven maak ik op dat je je weer geweldig inzet en je belevenissen sprankelend op schrijft. Hier in Nederland is het prettig herfst geworden. Het regent wat, de zon schijnt en het waait af en toe. Dus lekker wisselend. Ons thee kransje nadert alras, ik verheug me op de verhalen. Liefs je vriendin, Frouwina.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Belo Horizonte

werkvakantie

Belo Horizonte

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2015

Onderweg naar morgen

15 Oktober 2015

Kerkenland

13 Oktober 2015

Kraambezoek

07 Oktober 2015

Zaak van leven en dood

23 September 2015

De trein die voorbij rijd

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 17356

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 10 Oktober 2013

werkvakantie

Landen bezocht: