Mijn dag - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Theam - WaarBenJij.nu Mijn dag - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Theam - WaarBenJij.nu

Mijn dag

Door: T

Blijf op de hoogte en volg

11 September 2013 | Brazilië, Belo Horizonte

Ik wil eens even vertellen hoe mijn dag er hier uitziet.
Om 6.45 begint hier zo'n akelig piepend ding te sputteren. Ik schiet dan natuurlijk als een speer tussen die lakens vandaan. Een snelle douche, ik ben er na anderhalve week achtergekomen dat hoe minder je de kraan opendraait, hoe warmer het is. Zouden we thuis eigenlijk ook allemaal moeten hebben, voorkomt dat je een uur staat te dromen onder die douche. 7.30 ontbijt. soort duivekater met boter en dan op een soort grillplaat oppiepen want anders is het niet weg te krijgen, beleg is er niet.Ik koop tegenwoordig ook nog wel eens een bolletje en doe er dan jam op, maar dat is zeker niet de zelfgemaakte jam van Gerda die ik gewend ben. Ger...kun je niet even een potje brengen. Het is aan de overkant net als altijd, maar nu zit er alleen even een oceaan tussen. Om 8.00 uur beginnen we de dag met intercessie: inleiding, zingen (regelmatig met een gitaar en djambee) en gebed tot 8.45uur.Op maandagmorgen ga ik met Sander (Nederlander, die ik in mijn vorige stukje vergeten ben te noemen) de wijk in huisbezoeken afleggen. Sander woont hier niet in Luzeiro, hij woont in de stad. Om 12.00 uur lunch. Altijd rijst met bonen, regelmatig toch een stukje vlees en meestal iets van rauwkostsalade. Allemaal even heerlijk. Maandagmiddag voorbereiding voor de groepen die komen gaan in de week. Dinsdagochtend ben ik aan het klussen (kom ik later nog op terug), middag: komen jongens en meisjesgroep. ik help bij de meisjesgroep. Begint net als alle groepen eerst met bijbels verhaal, daarna sport en/of knutsel en ook nog wel eens buiten in de speelweide/tuin.
Op woensdagochtend en middag komt er een bus schoolkinderen voor dergelijke activiteiten. het programma bestaat ook dan uit 3 onderdelen. Ik doe op die dag de jongensgroepen samen met Sander.Daarna meestal vergadering, want ook dat doen ze hier veel. Donderdagochtend is voor mij weer een klusochtend. In de middag weer meisjesgroep. Donderdagavond is er altijd in een van de JOCUM huizen een soort Lofprijzing en Gebedsdienst. Daar tref je dan ook alle medewerkers en vrijwilligers van JOCUM.
Vrijdagochtend is de ochtend van de grote schoonmaak. Iedereen krijgt een schoonmaak taak. groot complex dus flinke klus.
Op vrijdagmiddag is er gewoonlijk een meeting voor alle vrijwilligers in een van de huizen. Is tot nu toe nog niet doorgegaan omdat de leiding van dit gebeuren voor werk naar verre oorden moest. Zaterdagochtend lekker tussen de lakens sudderen en 's Middags komen er leden van een kerk uit de binnenstad activiteiten organiseren voor kinderen uit deze wijk. Ook hier neem ik deel aan en duurt tot ca. 16.30 uur.
's Avonds is er nog wat tijd om te tetteren en tutteren en dan is het weer mooi geweest.
Zondags vrij.
Dit was weer een zakelijk geschrijf, maar is toch wel leuk voor degenen die vroegen wat ik nu zoal doe hier. Op mijn geklus kom ik in het volgende stuk terug.


  • 27 September 2013 - 23:03

    Ans Oranje:

    Na een paar weken vakantie heb ik je verslagen allemaal gelezen. Wat maak je ontzettend veel mee.Hele leuke, maar ook hele spannende en moeilijke dingen. Een totaal andere wereld. Het herinnert ons natuurlijk ook erg aan onze reizen naar Colombia. Een geweldige ervaring.
    Nog een hele goede tijd gewenst en geniet er ook een beetje van.

    Groetjes, Kees en Ans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Belo Horizonte

werkvakantie

Belo Horizonte

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2015

Onderweg naar morgen

15 Oktober 2015

Kerkenland

13 Oktober 2015

Kraambezoek

07 Oktober 2015

Zaak van leven en dood

23 September 2015

De trein die voorbij rijd

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 17375

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 10 Oktober 2013

werkvakantie

Landen bezocht: