Er staat een paard in de gang.... - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Theam - WaarBenJij.nu Er staat een paard in de gang.... - Reisverslag uit Belo Horizonte, Brazilië van Theam - WaarBenJij.nu

Er staat een paard in de gang....

Door: T

Blijf op de hoogte en volg

18 September 2013 | Brazilië, Belo Horizonte

Nou hij staat hier niet in de gang, maar in de straat als ik door de ene poort naar buiten ga, staat er regelmatig een paard in de straat. Mager en ik vraag mij af waarom hij daar staat. Af en toe is hij weg en dan staan er opeens weer twee paarden. Ik zie dat ze wel af en toe water en eten krijgen, maar verder vind ik het zielig. Er zijn hier veel loslopende honden, zijn vaak zwerfhonden. Heel eng, paar dagen geleden zag ik dat er bijna eentje onder een auto kwam. je ruikt hier ook af en toe dat er ergens een dode hond of kat ligt.poeh....'s Nachts hoor je vaak blaffende honden, geen prettig geluid. Verder als ik de poort opendoe kijk ik tegen een garage aan. Ook aan de andere kant kom je naar buiten en kijk je tegen een garage aan. Die heb je hier wel nodig, want o,o wat een verkeer in deze stad. Volgens mij is het deuk op deuk. Er wordt denk ik alleen maar uitgedeukt en gespoten. Deze stad zit vol met verkeer, te vol. Willen allemaal een auto, maar is eigenlijk geen ruimte voor.Openbaar vervoer is hier goed, maar ook overvol. Als je tegen einde van de dag met bus gaat, voel je je net een Hemaworst. Gistermiddag hoepels gekocht, verder nog 2 tassen bij me. Nou dan zie je het dus al voor hè? Ik als een circushond met die hoepels om mijn nek en dan nog met tassen klem tussen het draaihekje in de bus. Zo'n draaihekje die je ook wel ergens door moet als je naar een toilet gaat ofzo. Nou, ik lachen natuurlijk en jahoor de Brazilianen zagen er ook wel de humor van in. Ondertussen wel effe mooi thuis gekomen met alle bepakking. Hoepels heb ik gekocht van het geld van de donateurs. Donateurs ik wil jullie bedanken voor het geld dat jullie naar mij gestort hebben of al gegeven hadden, om er allerlei dingen voor te kunnen doen hier. Inmiddels heb ik van dat geld ook de naaimachines laten repareren die stuk waren en waar nu flink mee geklust wordt. Stof gekocht voor gordijnen voor 2 slaapvertrekken, waar gewoon geen gordijnen nog voor hingen. Heb ik inmiddels vanavond de laatste hand aangelegd. 3 pannen, een koekepan en nog wat ander gerei aangeschaft voor de zendelingen, zodat die de handen niet meer hoeven te verbranden. Een klaslokaal met fleurig materiaal opgeleukt.(wat een leuk woord eigenlijk). Was een heel hoog, donker lokaal, is nu fleurig en is vanmiddag in gebruik genomen door de kinderen. Ik zal een foto hiervan plaatsen zodat jullie kunnen zien wat ik hier nou eigenlijk allemaal beklus. nou luitjes dit is weer even voor vandaag, ik heb nog 6 procent in mijn batterij en eigenlijk is mijn eigen batterij ook wel weer een beetje op. Alles moet dus vannacht weer even opgeladen. De groetjes maar weer vanuit de favela...........


  • 18 September 2013 - 10:22

    Frouwina Van Der Meulen:

    Lieve Thea,
    Ik krijg de indruk dat je het naar je zin hebt. Wat een enthousiasme. Hier in Nederland hebben we Prinsjes Dag mogen ervaren, de bezuinigingen maken nog steeds veel reacties los. Ik ga daar natuurlijk naar jou toe niet over uitwijden. Want jij zal wel denken waaar hebben die mensen het over.Wel vind ik het belangrijk om je te laten voelen data ik aan je denk en met je meeleef. Bedankt voor je boeiende verslagen. Liefs Frouwina.

  • 18 September 2013 - 13:16

    Irene Klijn:

    Hoi Thea,
    Wat goed van je geklust en wat een gezellige kleuren.
    Heb je voor gedaan hoe je moet hoelahoepen;))
    Heb het laatst nog voor gedaan bij Tamar, maar wat verleer je dat snel.
    Wat een avonturen beleef je meid, weet nu niet of ik de volgende keer met je meegaat.
    Ik ben niet zo held:((
    Hou je sterk , wees voorzichtig en Gods Zege toegewenst.
    We denken aan je vrijdag.
    groet Irene

  • 18 September 2013 - 20:15

    Greta Schuten:

    Hoi Thea

    Ik heb net even al je verslagen gelezen want ik was de link kwijt.
    Vandaag even aan Irene gevraagd.
    Wat maak jij veel mee ,je doet wel veel goed werk vind ik heel knap van je.
    Als je het zo leest best veel gevaarlijke dingen.
    Zoals de drugsdealers en inbrekers,je moet wel stalen zenuwen hebben.
    Ik wens je nog heel veel moed en kracht om je missie af te maken.

    Liefs en groetjes van Greta

  • 19 September 2013 - 00:05

    Liesbeth Lansing:

    Hoi Thea,

    Eindelijk tijd om alles even goed te lezen.
    Nou het is wel duidelijk dat je, je niet verveeld, wat is de zaal gezellig geworden met die leuke kleurtjes. Heb van Gerda gehoord dat er op de rommelmarkt veel naaimachines aangeboden werden,( had die daar maar gehad). Maar pas je wel een beetje op met al die Braziliaanse mannen want zo te lezen lopen er best wel enge figuren tussen, we willen je wel weeer terug zien, je weet tenslotte maar nooit er zijn meer familieleden aan een mooie Braziliaan(se) blijven hangen.

    Ik wens je nog een hele fijne tijd en doe voorzichtig er zitten niet altijd engeltjes in de bus
    Liefs Liesbeth

  • 21 September 2013 - 14:52

    Riek:

    Wat ziet het er op de foto geweldig uit. Een vrolijk lokaal, vrolijke kinderen met een hoepel, geweldig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Belo Horizonte

werkvakantie

Belo Horizonte

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2015

Onderweg naar morgen

15 Oktober 2015

Kerkenland

13 Oktober 2015

Kraambezoek

07 Oktober 2015

Zaak van leven en dood

23 September 2015

De trein die voorbij rijd

Actief sinds 30 Juli 2013
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 17382

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 10 Oktober 2013

werkvakantie

Landen bezocht: